En el supòsit que Lenin sigui diminutiu de Len.
La recent subasta a Sotheby’s, Nova York, de l’oli del pintor ucraïnès Kazimir Malevitx, Minus + Plus igual a Minus (1916), a part de plantejar de nou la qüestió de la seva autenticitat, ha revifat el debat sobre la interpretació de la composició, que ha passat del món de la música al de la retòrica. Fins avui els experts havien convingut que el creador del Suprematisme volia representar en aquest oli, conegut també com Suprematistische Komposition 2, la figura del contrapunt coneguda com a «disminució», consistent a reduir a la meitat la durada de les notes d’un fragment musical. La «disminució» -forma de la «imitació» i al capdavall una manifestació més de l’originalitat- hauria inspirat a Malevitx la idea del minus absolut.
Segons, però, les últimes lectures, Malevitx, amic de Maiakovski, volia expressar-hi el principi que un "Minus sumat a un Plus xucla inexorablement el Plus cap a un Minus superior".Formulat en els temps immediatament anteriors a la Revolució d’Octubre, Malevitx hauria apuntat a Lenin, per denunciar la feblesa de tota aliança present o futura del diminutiu amb el món vegetal de plantejament sufixat. La força del minus resideix en la gramàtica del diminutiu: fa allò que diu, converteix en supremàtic o gran diminut tot el que toca, len-lenin-leninet.