dijous, 10 de setembre del 2015

L'ESTUDIANT DE VIC

Foto: José M. Gutiérrez
S'acosten les grans dates, 11 i 27 d'aquest setembre de 2015. A Vic els amics d'Òmnium Cultural Osona  em fan un homenatge en reconeixement d'haver liderat el restabliment de la Universitat de Vic, que va suprimir Felip Vè. Com a tothom, m'agrada guanyar, però a vegades, com aquesta, m'agrada molt, però molt.  Vic torna a tenir universitat. Però no és sols mèrit meu, sinó de molts altres vigatans i no vigatans, que ens vàrem proposar restaurar el mapa universitari de Catalunya. Per això vaig proposar de readreçar l'homenatge de mi cap a l'Estudiant de Vic en la conferència que vaig pronunciar el dia 3 al Temple Romà i que penjo aquí en el blog.
Demà, vigília de la Diada, la companyia dels Comediants representarà a la gran plaça de Vic els moments històrics culminants. Hi serem tres personatges,  el Nouvingut, que és un noi de Torelló, originari de Bulgària; l'Infant, una nena de nou anys de Folgueroles, i jo, en representació dels qui vàrem restablir la Universitat de Vic l'any 1997. Representarem la crema del decret de Nova Planta que esborrava les universitats. Bona diada.