dijous, 18 de gener del 2007

El començament de tot


C'est l'histoire du commencement du monde. Le ton du conte, du temps que le monde parlai. Cela se sent dans la syntaxe, et la charge des mots. C'est bien un commencement dans le sacré, avant que le divin ne s'en dégage. Et ce ton doit se faire sentir. C'est le langage lui-même qui est un rituel et un temoplle.
Del llibre Au Commencement. Traduction de la Genèse, d'Henri Meschonnic, que m'ha passat en V.O., potser per suggerir-me un tema per a la classe que li haig de substituir. Vol que parli de les traduccions de la Bíblia. Ja em va bé. Del o de la Gènesi de tot. Del meu blog, també. Al començament Déu creà el bloc i el bloquer i va trobar que la cosa estava bé. Au commencement que Dieu a crée / Le ciel et la terre /Et la terre était vaine et vide...Et Dieu a vu c'est bien.
Quan Déu va crear el cel i la terra. Al començament dels començaments.El temps té la durada de la lectura i de 'escriptura. Un malefici o un bon auguri a l'hora de començar?
Sòc un petit déu que escriu sense saber encara si en sap, d'escriure un blog. Els qui me l'han regalat ja m'anunciaven que no em seria fàcil. Ara ells, per problemes imprevistos el dia 10, no em poden assessorar com em caldria. Som el dia 18 i després de refer-nos tots plegats del trasbals, m'hi poso tot sol a veure si me'n surto, de bloguejar (o bloquejar? perquè veig que n'hi ha que diuen bloc). Tan aviat com pugui, haig de sortir del metablog.