dimecres, 10 de gener del 2007

Tants oficis i ara blogger

És el deu de gener i faig anys sense panys. M'han regalat un blog perquè em converteixi en blogger. Em fa molta il·lu. Avui em preguntava com m'ho havia fet per no arribar a escriure més. M'ho ha ensenyat una resposta de John Updike. Li preguntaven com havia aconseguit d'escriure tants llibres, a més de fer crítica literària setmanal i altres papers. Deia que era escriptor com altres són dentistes o corredors de borsa. Té un horari, de 9 a 2/4 de 2. Encara que no siguis gaire ràpid acabes que has escrit molt. Va decidir no ser res més que escriptor, encara que no fos un bon escriptor.
El cas és que escriuria una situació d'ambient, de dia d'aniversari, i no d'un de qualsevol sinó el de setanta anys. L'ambient seria el del moment dels regals, d'una càmera digital i el d'aquest blog. És una provocació a la producció d'imatge i de paraules.