dilluns, 28 de setembre del 2015

SOM ON SOM, PERÒ SEMPRE MÉS ENLLÀ D’ON ELLS VOLDRIEN

És mitja nit del 27 al 28 de setembre de 2015. Les jeux sont faits. Les grans eleccions de la meva vida acaben de passar i no sé  anar-me’n a dormir sense veure què hi diu Vicent Partal a VilaWeb.  Hi trobo el millor “Bona nit” que em podia imaginar.
Gràcies, Vicent. Seguiré el teu consell: els dies que em quedin guardaré amb enyor a la memòria els 1.905 dies que han passat d’ençà que, la primera vegada, vàrem omplir els carrers a milions per a reclamar el que avui hem guanyat a les urnes. I els dies que em quedin continuaré posant-hi el coll perquè les urnes es transformin en el nou Estat de la Unió Europa que es mereix i necessita la nació catalana.

De l'editorial de Vicent Partal a Vila-Web 27.09.05:
《L’endemà de la gran manifestació contra la sentència de l’estatut, i ja em perdonareu l’autocitació, aquest editorial el vaig titular "Del milió i mig als seixanta-vuit". En aquell text reclamava de passar del milió i mig de manifestants que demanaven la independència als seixanta-vuit diputats que podrien proclamar-la.
D’ençà que els independentistes vam ser per primera volta milions al carrer fins que hem tingut, finalment, els seixanta-vuit escons necessaris per a marxar d’Espanya han passat 1.905 dies. Guardeu-los en la memòria, que ja us dic jo que no viureu mai res que s’hi puga assemblar [...]》