divendres, 22 de maig del 2020

23 ANYS D'UNA FITA


Al dematí d’aquest 21 de maig d’aquest 2020 tan cruel em va sonar l’avís al telèfon de l’arribada d’un correu que em deia:
Ricard : feliç aniversari tinguem tots.  És el vint-i tres [aniversari] i tenim Facultat de Medicina.Visca! Jaume.
Era en Jaume Puntí que, amb el seu estil tan seu, em i es felicitava evocant l’aniversari del «naixement» de la Universitat de Vic fa 23 anys, quan  el 21 de maig de 1997 el Parlament de Catalunya va aprovar per unanimitat la Llei de la Universitat de Vic.

La meva resposta fou i és:
Gràcies, Jaume, Gràcies de tot cor. Saps que no hi pensava? Hi pensava abans d'ahir, en veure que avui seríem el 21 de maig. Avui encara no havia obert finestres. Ara, un cop esmorzat, m'ha atrapat la data «històrica» gràcies a tu. I en sento una gran joia. Sí, senyor, la joia d'haver portat la Universitat a Vic, «aquesta» universitat i no pas una altra, aquesta universitat que tal com em recordes, té Facultat de Medicina. M’ha revingut aquell dia i aquella hora al Parlament de Catalunya i l’alegria que en sentíem tots els participants en l’aventura.

Jaume, et torno la felicitació, augmentada amb el  meu reconeixement que fou gràcies a la teva administració que la UVic esdevingué un projecte viable econòmicament. Jo també me'n felicito, d'haver-te posat a la base econòmica del projecte. Sí, sí, Jaume, deixa'm que em repeteixi i altre cop te'n feliciti. També jo puc felicitar-me'n, d'haver format amb tu i amb l’Enric Lòpez un equip inicial de visió clara i capaç de prendre decisions arriscades. Jaume, l'abraçada que avui ens devem,  en circumstàncies tan difícils com les de viure aquesta pandèmia que ens amenaça, te la faig arribar oblidant aquesta i totes les altres contrarietats. La Universitat de Vic del segle XX i XXI serà sempre la Nostra Universitat.  Amb l'abraçada més forta que pugui tenir. Bon aniversari. Ricard